Bývanie provensálskom v štýle/ Living in Provence style

13:27 Veronika Rajničová 2 Comments

street / holiday / france

SK/ENG version inside: Je čas na trochu luxusu a elegancie francúzskeho vidieka. Tento štýl bývania narozdiel od anglického viac používa zemité pastelové odtiene, zlatú a striebornú.

It's time for a little bit of luxury and elegance of the french countryside. Differently from the english, this style of living prefers earth pastels like beige and metals like gold and silver.

style / holiday / village

Takéto domčeky s holou fasádou sa mi pri Provensálsku vynoria ako prvé. Je mi jasné, že ich vlastní pár šťastlivcov s tučnejším kontom ako mám ja. Verím však tomu, že jednotlivé prvky sa dajú aplikovať aj do bytových priestorov...

I wonder how would it be, living in a village house with bare facade like this one. When you're not the lucky one (like me), I've got some upcheering news for you. Provence style is applicable also at apartments.


interior / design / vintage

Drevo ma baví, drevo krásne vonia a spolu s levanduľami a retro dizajnom kuchynskej linky je to pocit, ako by ste si varili na dovolenke.

Wood is my love, wood smells the best and together with lavender and vintage kitchen furniture it gives you the feel like you're cooking in a holiday house.

provence / owl / turquoise / vintage

Priznávam sa bez mučenia, ako prvá ma zaujala tá sova :D. Hneď potom tyrkysové steny a lampa čo osvetľuje zrkadlo. Mäkké svetlo zboku zjemňuje črty tváre a človek vďaka nemu nerozbije vlastný odraz po ťažkom ráne.

I admit without torturing, firstly I fell for the owl picture :D Then it were turquoise walls and mirror lamp. When you don't want to suffer when seeing yourself the morning after, I highly recommend you to replace neon lights with soft, yellow light which shines vertically.

provence / style / wood / swan / aphrores

Oukej, toto je trochu extrém. Labute a antické vázy v spálni sú pre jedného luxus a elegancia, pre druhého gýč až hrom. Kvetové motívy, béžová farba a masívna postel sú viac univerzálne a použitelné aj v inom štýle.

Okay, this is maybe a little bit too much. Swans and aphores in bedroom are a luxury item for one and a total trash for others. Floral patterns, beige  and massive bed, however, are more versatile and usable also in other interior style.

pastel / provence / interior

Levanduľová musí byť. Keď nie na kvetoch, tak na textíliách,alebo ako súčasť patiny. 

Lavender is a provencal must-have. If not as flowers, then as a part of textile or patina coating.

vintage / beige / kit / notebook

Minule ma doma potešil balíček, ktorého som sa už nemohla dočkať. Bol v ňom tento košík, ktorý mi momentálne slúži ako kozmetický. Je vintage, béžový a oficiálne v provensálskom štýle. Keď som si ho objednávala, netušila som, načo sú tie gombíky. Zjavne všetci ostatní vedeli, že sa béžová látka dá odopnúť a vyprať...takže teraz som múdra už aj ja :D. Vonia za čokoládou, lebo k nemu bolo pribalené mydlo ako darček. Ak hladáte aj vy provensálske doplnky, nájdete ich v tomto e-shope velmi zlatých ludí. Vedla neho je DIY truhlička, ktorú ste už na blogu videli a zápisník z Panta Rhei, lebo tých nie je nikdy dosť. 

Last time I went home, a big package was waiting for me on the table. Inside of it was this cute Provencal basket, which I now use for my cosmetic neccessities. Textile part is washable. If you want to have one too, click on the e-shop above. You can find there more interior stuff and natural soaps from there are just so wonderfully smelling that I would like to eat them. Next to it you can see DIY box, which appeared on the blog recently and notebook, cause there's never enough of them.

See ya later, aligators!
Veronika








2 comments:

  1. Krásné provensálské inspo..já bych takový domek chtěl mít aspoň na léto..nebo na jaro, kdy se všechno okolo probouzí..

    Michael
    www.ontheleaf.net

    ReplyDelete
  2. Ani, kéž bych se tak uměla přenést do těch krásných uliček Provence i doma a ten pocit si i doma navodit. To by se mi líbilo i v interiéru bytu, kam se chystám stěhovat. Můžu poprosit o nějaké tipy, kde bych sehnala za dobré peníze dekorace v provensálském stylu? A nemám na mysli pouze keramiku s levandulemi :)

    ReplyDelete